Sunday, May 22, 2011

aku rindu...


Aku rindu
Ya ALLAH, sungguh
Sungguh aku merindui-Mu
“telah lama cinta terbiar...dari cinta yang suci”
Kasihnya aku pada manusia
Membuat aku lalai dari mengingati-Mu

Aku rindu dengan­-Mu
Rindu yang teramat sangat
Rindu untuk bermunajat dengan-Mu
Rindu untuk mengalunkan zikir pada-Mu
Oh,indahnya saat itu

Hatiku terkalih seketika
Terkalih pada kasihnya manusia
Namun, kasihnya manusia itu
Tak dapat aku pastikan hujung kesudahannnya

Dan kini aku ingin kembali
Kembali merebut cinta-Mu
Tiada kasih yang lebih tulus melainkan kasih-Mu
Tiada rindu yang lebih indah melainkan merindui-Mu

Sekali dialunkan zikir
Jiwaku meronta-ronta
Agar lidahku terus berzikir tanpa henti
Kerana rinduku pada-Mu
Umpama seorang kekasih kembali ke pangkuan
Buah hatinya yang tercinta
Ingin diluah segala rasa dan rindu padanya
Tanpa menghirau detik yang berlalu sebarang ketika…